JPS Disseny

Anàlisi del SEO Off-Page

JUL

19

2017

JPS Disseny

josep m. pasadas

analisi-del-seo-off-page-170719

La base del SEO Off page resideix en els enllaços que aconseguim cap al nostre lloc, també anomenats backlinks o enllaços externs.

Aconseguir que altres llocs ens enllacin és molt important, ja que aquests «vots», a més de aconseguir-nos visites, augmenten la popularitat o autoritat del nostre web, també en la mesura que sigui popular el lloc web que ens enllaça. Per això, quan parlem de popularitat d'un lloc, el mesurem en base a la quantitat d'enllaços que rep i també a la qualitat d'aquests enllaços.

La consecució d'enllaços o links externs es pot dur a terme de dues formes: activament o Linkbuilding, i passivament, o Linkbaiting.

Linkbuilding

Linkbuilding és el conjunt d'accions que tenen com a objectiu la generació activa d'enllaços des d'altres llocs web, amb l'objectiu d'augmentar la rellevància i autoritat d'un lloc web i, en definitiva, de millorar el seu posicionament.

Els valors assignats a cada enllaç depenen diversos factors:

  1. Autoritat del lloc que enllaça: per exemple el PageRank.
  2. Adreça IP del lloc que enllaça.
  3. Antiguitat del lloc web que enllaça.
  4. Temàtica del lloc que enllaça.
  5. Idioma del lloc que enllaça.

A més, es valoren les característiques de l'enllaç:

  1. Text àncora o anchor text és el text visible sobre el qual l'usuari fa clic per arribar a la nostra pàgina.
  2. Atribut rel = «nofollow / dofollow» es tracta d'un atribut que bloqueja [nofollow] o permet [dofollow] la transmissió de popularitat de la pàgina d'origen a la de destí.
  3. Ubicació dins de la pàgina. Els enllaços que es mostren a la part superior de la pàgina tenen més valor que si s'inclouen en la part de sota. Els enllaços en el contingut tenen més valor que els enllaços al peu o en zones laterals.

Els directoris de links o enllaços

Els directoris d'enllaços son espais web que classifiquen els portals en categories. A nivell del SEO, atès l'abús que s'ha fet d'ells, la seva utilitat és cada vegada menor i fins i tot molts experts indiquen que els cercadors ja no els tenen en compte.

Podem diferenciar entre tres tipus de directoris:

  1. Gratuïts
  2. De pagament
  3. Recíprocs: o d'intercanvi d'enllaços

Directoris d'articles i notes de premsa

Fòrums

Blocs

Linkbaiting

Linkbaiting és el conjunt d'accions amb l'objectiu de la generació passiva d'enllaços a través de la viralitat del contingut que difonguem. L'avantatge d'aquesta tècnica enfront del Linkbuilding, és que els enllaços es generen de forma més natural.

Els aspectes a tenir en compte en la nostra:

  1. Escriure bons continguts
  2. Definir correctament la llicència
  3. Distribució dels continguts

Fins aviat...

COMPARTEIX L'ARTICLE ...

O ENVIA'M UN COMENTARI ...   C O M E N T A R . . .