JPS Disseny

Anàlisi del SEO On-Page

MAI

04

2017

JPS Disseny

josep m. pasadas

analisi-del-seo-on-page-170504

El SEO On-page recull totes les accions que es realitzen directament dins de la pàgina web per a la seva optimització.

Els factors SEO On-page són els paràmetres sobre els quals tenim un cert grau de control i la seva optimització depèn del dissenyador web, del webmaster o del community manager. Optimitzant diversos paràmetres en la nostra pàgina web podem millorar molt el seu funcionament i posicionament en els cercadors més importants.

Dividirem l’anàlisi del SEO On-Page en dues parts:

Optimització web per al SEO On-Page

Per a una optimització adient és necessari tractar una sèrie de paràmetres.

Estructura del lloc web

L'estructura és la columna vertebral de la pàgina web. La clau és dissenyar un lloc web que sigui fàcilment indexable pels cercadors, però l'estructura i el contingut han d'estar pensats per a persones.

El Domini i l'allotjament web

El domini ha de ser coherent amb els nostres objectius. Per a això cal prendre una sèrie de decisions; la primera és què volem oferir i la segona, a qui volem dirigir-nos; és a dir, quin és el nostre públic objectiu.

Triar un servei d'allotjament web d'acord a l'ús que tindrà la web i d’acord al nivell de serveis desitjat. El servidor web on s'allotgi la pàgina convé que estigui al país on tindrà el seu àmbit principal.

Les meta etiquetes del codi HTML

L’objectiu de les meta etiquetes HTML és aportar informació als robots de cerca i als navegadors sobre cada pàgina del lloc web.

Els fragments enriquits

Els fragments enriquits o microdades tenen com a objectiu que els cercadors entenguin millor quin és el contingut de la nostra pàgina des d'un punt de vista semàntic.

URL amigables

Les URL amigables són les adreces completes de les pàgines web. No és el mateix escriure «www.misitioweb.com/servicios.php?cat=85&id=74368SD» que «www.misitioweb.com/servicios/alquileres/pisos-zona-centro/».

Enllaços interns

Els enllaços interns són els que et permeten navegar entre les diferents seccions i pàgines del lloc web. Han de ser creats amb coherència i amb tota la màxima informació possible perquè, tant robots com a usuaris, puguin saber on seran dirigit clarament abans de clicar-ne, als enllaços.

Enllaços externs o sortints

Els enllaços externs són els enllaços dirigits a altres webs externes. És important que aquestes web tinguin, a la vegada, bon posicionament i prestigi.

Les URL canòniques

Una mateixa pàgina d'un lloc web pot tenir diferents URL, el que suposa un problema greu a nivell de SEO. La URL canònica serveix per indicar als cercadors quina és la URL per omissió quan una mateixa pàgina té URL diferents i no ser penalitzats per contingut duplicat.

Mapes del lloc [Sitemaps]

A part d'una secció que detalli tots els enllaços del lloc web i com queden estructurats, convé també tenir un arxiu específic perquè els robots entenguin tota l'estructura que l'usuari està rebent visualment amb tots els enllaços indexats rellevants per al bon funcionament de la web.

Web Performance Optimization [WPO]

L'optimització del rendiment web o WPO representa el conjunt d'accions per millorar la velocitat de càrrega d'un lloc web.

Contingut del lloc

El contingut del lloc web, avui dia, forma part dels paràmetres més importants per a un bon posicionament SEO. El contingut està format tant pel text com pels elements multimèdia. És convenient que el contingut sigui «contingut de qualitat», és a dir, original, no duplicat, no copiat. El llenguatge, l'estil, l'ortografia, el marcat de paràgrafs, les capçaleres, etc.

Integració amb xarxes socials

És convenient enllaçar el nostre lloc web amb els diferents perfils socials que tinguem, per integrar i donar a conèixer el nostre web a les xarxes socials donant-li-en major rellevància a internet.

Recerca de paraules clau per al SEO On-Page

Ja fa algun temps, les paraules clau o keywords eren molt importants per a un bon posicionament. Però a causa de l’abús que s'ha fet d'elles, avui dia segueixen tenint importància, però menys. Google, per exemple, actualment dóna més valor a l'estructura, WPO i continguts que no a les paraules clau.

Punts a tenir en compte:

Estratègia de paraules clau

És important saber seleccionar quines seran les nostres paraules més genèriques «head tail», les intermèdies o «mid tail», i, finalment, les més específiques anomenades «long tail».

Eines per a les paraules clau

El cercador més usat arreu del món és Google. Per tant, Google marca els paràmetres a seguir amb els seus algoritmes per a un bon posicionament SEO. Google n’és conscient d'això i per tal d’ajudar els desenvolupadors, ens ofereix una sèrie d'eines, no només per a les paraules clau, si no també per a altres paràmetres.

Factors que influeixen en l'elecció de les paraules clau

La decisió final de les paraules clau triades s'ha de prendre en funció de la popularitat, la competència, la conversió i la relació amb el negoci.

La propera vegada entrarem en detalls sobre SEO OFF-PAGE.
Fins aviat...

COMPARTEIX L'ARTICLE ...

O ENVIA'M UN COMENTARI ...   C O M E N T A R . . .