JPS Disseny

Com a petit comerciant o autònom, necessito web i xarxes socials?

FEB

02

2017

JPS Disseny

josep m. pasadas

com-a-petit-comerciant-o-autonom-necessito-web-i-xarxes-socials-180706

Cada vegada és més habitual que el petit comerciant local, autònom o petit empresari es pregunti si veritablement és necessari tenir web i xarxes socials.

Antecedents

Abans de l’era de la informació online, el més habitual era, com a mitjana i gran empresa, publicitar-se en premsa, ràdio i, les grans empreses, en televisió.

Per al petit comerciant o autònom, la manera que tenia de promocionar-se era, bàsicament, a partir, d’una banda, de les «pàgines grogues» i, d’altra banda, del «boca a boca», és a dir, que un client o conegut recomanava el teu comerç o els teus serveis, i així, amb el temps, dins d’un àrea local, el negoci s’ha donar a conèixer.

Segle XXI

Amb l’arribada d’internet, el potencial web i el potencial de les xarxes socials [Facebook, Twitter, Instagram, etc.] fan que comencin a proliferar els espais web i els serveis que es poden oferir o publicitar, amb un increment de manera geomètrica en l’última dècada.

També, amb l’arribada dels smartphones i tablets, el nombre d’usuaris que navega a diari per internet ha fet que aquest creiexement hagi crescut de manera desorbitada.

Les noves generacions

Fa 25 anys, la ràdio, la premsa i la televisió eren els mitjants d’ús habituals de tota la família: pares, avis, joves i nens coneixien els anuncis que sortien a la TV o a la ràdio.

Avui dia, el 73,4% dels joves no miren televisió, però si que es passen hores mirant PC, portàtils, mòbils o tablets. La televisió continua sent mirada per la població adulta i de mitjana edat. Les grans empreses són les que es publiciten a aquest mitjà i cada dia sembla que hi ha més publicitat en totes les cadenes [i això que un anunci de 20 segons en «prime time» pot tenir un cost d’entre 15.000 i 21.000 € per passi].

D’altra banda, publicitar-se en internet, directa o indirectament, actualment, és molt més econòmic que fer-ho en TV. Si a això li afegim el fet de que cada dia, entre joves i no tan joves, augmenta el nombre d’usuaris que dediquen més temps a internet, ja sigui via web o via xarxes socials... què passarà d’aquí 15 o 20 anys?

Conclusió

Realment, es diu que, avui dia, «si no ets a internet, no existeixes». Potser ara pot semblar una mica exagerat però el món cada dia més globalitzat s’encamina a això. En conseqüència, encara que siguis un petit comerciant o autònom, has de ser-hi.

El món multimèdia ofereix moltes possibilitats que es poden adequar a les teves necessitats. Des de tenir un lloc web que mostri els teus serveis, treballs, ofertes, promocions i compartir-ho tot en xarxes socials, fins a tenir un comerç paral·lel amb una botiga online [e-commerce].

Per exemple, algú visita una ciutat nova i, a l’hora de cercar un restaurant per dinar, ja ho fa a través de Google

Un altre exemple: tens un petit negoci i, de tant en tant, fas promocions i/o cupons descompte. Aquests cupons s’han d’imprimir i has de fer una petita despesa o inversió. Pots fer-ho d’una manera diferent: pots publicitar aquests cupons al teu web o xarxa social, fent que l’usuari es registri i es pugui imprimir a la seva impressora, el cupó. Amb això, d’una banda, t’estalviaràs la impremta; d’altra banda, tindràs, a una base de dades, usuaris i clients potencials a qui fer altres ofertes i/o promocions…

Per tot això, la resposta a la pregunta de l’article és : ÉS NECESSARI TENIR WEB i XARXES SOCIALS.

Fins aviat...

COMPARTEIX L'ARTICLE ...

O ENVIA'M UN COMENTARI ...   C O M E N T A R . . .