JPS Disseny

La importància, l’impacte i el valor del logotip

NOV

10

2017

JPS Disseny

josep m. pasadas

la-importancia-impacte-valor-del-logotip-171110

El disseny de la imatge gràfica del nostre logotip està dotat d’una importància i d’un valor que, de vegades, no som conscients de l’impacte que pot provocar.

Què és un logotip?

El logotip és una imatge o símbol que ha d’identificar el nostre nom o marca al públic. Més enllà del nom, el logotip està format per uns grafismes, formes i tipografies que creen un conjunt representatiu i de ràpid reconeixement de la marca.

Composició del logotip

Nom o títol de la marca

La part bàsica del logotip és el nostre nom, com a marca o empresa.

Grafismes io símbols i efectes visuals de reforç de la marca

Elements gràfics diversos dissenyats per potenciar i per afavorir la nostra marca. La originalitat marca la diferència.

Les tipografies

Depenent de les tipografies que utilitzem amb el nostre nom i serveis definiran l’empatia entre la imatge visual i el públic.

Els colors

Una altra part bàsica del logotip és el color o colors que defineixen la nostra marca

Psicologia i informació implícita del logotip

El primer que hem de tenir clar és el públic objectiu on s’enfocarà la nostra marca i empresa.

Una vegada tinguem clara aquesta segmentació, hauriem de pensar en els valors de la empresa i com es poden transmetre a partir d’un logotip. Imprescindible comptar amb un dissenyador amb idees clares i una mica d’experiència. Els dissenyadors gràfics no només tenen coneixements de programes i eines de dibuix, disseny i grafismes, etc., manualment o digitalment; també han de tenir coneixements de tendències, modes, estils i experiències de conducta del públic objectiu per tal d’implementar els valors de l’entitat i el seu impacte visual.

Alguns consells sobre la importància i el valor del logotip

Avui dia, amb les noves tecnologies i telecominicacions globals, hem de tenir una mica de cura i ser conseqüents amb la nostra imatge pública. Ja no serveix allò de tenir una petita botiga amb un rètol estandaritzat amb un estil, tenir les targetes i/o flyers d’un altre estil i fer la publicitat a diferents mitjans de comunicació amb qualsevol tipografia i color perquè no tenim un logotip ben consensuat, ben definit i ben dissenyat. Us heu preguntat alguna vegada què en seria d’Apple Computers sense la poma? Tinc la seguretat de que no ens imaginem aquesta marca sense la poma. Marques com Adobe, Adidas, Nike, Coca-Cola, etc. tenen ben definida la seva imatge corporativa dins dels seus logotips.

Si vols encertar amb el teu logotip, no te’l facis tu mateix en Word o similar, i contacta amb un dissenyador professional. Segur que encertaràs.

Fins aviat...

COMPARTEIX L'ARTICLE ...

O ENVIA'M UN COMENTARI ...   C O M E N T A R . . .