MAR
17
2017
JPS Disseny
josep m. pasadas
El posicionament SEO, acrònim de Search Engine Optimization, també és conegut com a posicionament en cercadors, posicionament natural o posicionament web.
En els últims anys hem experimentat un espectacular creixement en l'ús d'internet i de les noves tecnologies i dispositius. Internet ha deixat de ser una eina i s'ha convertit en un canal de comunicació massiu amb unes possibilitats gairebé il·limitades tant per a les empreses i negocis com per als usuaris, desafiant als mercats tradicionals i transformant molts dels processos productius.
Els cercadors recopilen la informació de les pàgines web en bases de dades anomenades índexs. Aquest procés es realitza mitjançant algoritmes i programes automatitzats anomenats robots [bots], aranyes [spiders] o rastrejadors [crawlers]. Ells són els encarregats de rastrejar contínuament enllaços a través d'internet en un procés anomenat «indexació».
L'objectiu d'aquests robots és recopilar diferent informació sobre llocs i pàgines web que va visitant, d'aquí que sigui molt important que els robots puguin accedir i interpretar el contingut del nostre lloc web correctament. El de Google és conegut com GoogleBot.
El SEO és una disciplina dins de l'estratègia de marketing online de l'empresa que persegueix millorar la visibilitat d'un lloc web perquè aparegui ben posicionat en els resultats orgànics de cerca.
El SEO com a disciplina persegueix que una pàgina web obtingui i mantingui posicions destacades en les pàgines de resultats del cercador per a certes paraules clau [keywords] que estan relacionades amb els productes, serveis o continguts que s'ofereixen al lloc web.
L'objectiu primordial de tota estratègia SEO ha de ser l'obtenció d'un volum de trànsit orgànic de qualitat i estable en el temps.
És important considerar que quan es treballa el SEO, els primers resultats poques vegades s’obtindran en un curt espai de temps. Per això, s'ha de planificar amb vista a mig i llarg termini. En qualsevol cas, és impossible garantir la posició que obtindrà una paraula clau en un període de temps determinat, ja que en el posicionament SEO hi ha moltes variables que no poden ser controlades per nosaltres, com els canvis en els algoritmes d'indexació dels cercadors.
Com he dit abans, l'ús dels cercadors és l'activitat més repetida pels usuaris a Internet i, no obstant això, pocs són els usuaris que passen a la segona pàgina de resultats. Tenint en compte això, el marge de posicions de privilegi per aconseguir visibilitat és molt petit.
Dins el procés de millora del posicionament d'un lloc web, trobem dos tipus d'estratègies, ambdues necessàries i complementàries: SEO ON-PAGE i SEO OFF-PAGE.
La propera setmana entrarem en detalls sobre SEO ON-PAGE.
Fins aviat...
Fem servir les cookies per a assegurar que li donem la millor experiència de navegació al nostre website.